بازایابی اینترنتی

"کسب و کار شما را سکه میکنیم"
با هزینه بسیار کم و در سریع ترین زمان ممکن شمارا به مشتریان زیادی در شبکه جهانی اینترنت متصل می کنیم.
برای رسیدن سریع به نتایج بازاریابی اینترنتی با ما تماس بگیرید: 09126750820 - 09393560238
خاطرتان باشد که کل مراحل انجام بازاریابی اینترنتی به صورت تضمینی انجام خواهد شد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که در کوتاهترین زمان و با هزینه بسیار کم به نتایج بسیار خوبی برسید.

توضیحات اجمالی و معرفی مراحل بازاریابی:

مرحله 1: مشخص شدن اهداف مالي از بازاريابي الکترونيکي شامل کليه هدف ها
    

    افزایش فروش
    تقویت برند
    فرهنگ سازی
    وغیره ...

بسیار مهم است که شما ابتدا هدف خود را برای ورود به بازاریابی اینترتنی مشخص نمایید. زیرا برای دستیابی به هرکدام از اهداف مذکور استراتژی های متفاوتی وجود دارد. مثلا" اگر شما هدف افزایش فروش را برگزیده اید، سؤالات دیگری را باید پاسخ دهید تا مشخص گردد که چه راهبردی برای نیل به هدف مورد نظر مؤثرتر است، سؤالاتی مانند:
» می خواهید چند در صد از کل فروش خود را از طریق بازاریابی اینترتنی انجام دهید؟
» چه گروه مشتریانی را برای این منظور هدف گذاری کرده اید؟
» شیوه فروش اینترنتی شما چیست؟ و ... با پاسخ به این سؤالات است که می توان بهترین استراتژی ورود به بازار اینترتنی را برای شما تعیین نمود.زیرا بدیهی است که برای فروشی به مبلغ 10 میلیون تومان یا فروشی به مبلغ 100 میلیون تومان تمهیدات متفاوتی را باید اتخاذ کرد!
مرحله 2: مشخص بودن استراتژي ورود به بازار و کشف بازار هدف
    

استراتژی بازاریابی اینترنتی عبارت است از روش رسیدن به اهداف بازاریابی. استراتژی روش انتخاب شده برای دستیابی به هدفی مشخص و ابزار رسیدن به این هدف را در چارچوب زمانی تشریح می‌كند. البته این روشها شامل جزئیات كار كه بصورت روزانه پیگیری می‌شود، نمی‌باشد. بطور كلی استراتژی‌های بازاریابی به آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، ترویج و توزیع)مربوط می‌شوند.

برای طرح یک برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی اینترنتی می‌توان سه گام اساسی را در نظر گرفت و بر اساس آن طرح استراتژیک را برنامه‌ریزی و اجرا کرد. این سه گام عبارت است از:

*  گام اول: جای‌گاه خود را مشخص کنیم؛ (کجا هستیم؟)
*  گام دوم: برنامه‌ی ما برای آینده‌ی چیست؛ (به کجا می رویم؟)
* گام سوم: برای رسیدن به هدف یک رویکرد بنا کنیم و آن را به مرحله اجرا درآوریم.
»  نمونه‌هايي از استراتژيهاي بازاریابی اینترنتی
:
- تنوع محصولات
- افزايش كيفيت
- توزيع وسيع
- قيمت نازل
- هجوم تبليغاتي از طريق رسانه‌هاي عمومي
- ملاقات‌هاي حضوري با مصرف‌كنندگان
- تمرکز بر گروه مشتری خاص
- رشد مداوم
- ارتباط مناسب و دائم با مشتريان بر خط
مرحله 3: ايجاد الگوهاي مناسب بازاريابي

  • مرحله 1-3: محتوا و مرجع

    شما نیز مانند بسیاری از کاربران اینترنتی سایت هایی را به عنوان سایت های محبوب و مورد توجه می شناسید.یکی از مهمترین مواردی که باعث می شود شما به یک سایت علاقمند شوید محتوای مرتبط و پربار آن وب سایت با موضوع مورد نظر شماست.محتوای یک وب سایت مشتریان هدف خود را مشخص می نماید، به عنوان مثال شما نمی توانید برای یک گروه از مهندسین ساختمان توضیحات مربوط به تجهیزات پزشکی را قرار دهید.محتوای وب سایت شما می تواند آن گروه از افرادی که مورد نظر شما هستند به سمت شما جذب نماید. نکته اینست که کیفیت محتوان تأثیر مستقیم بر روی نوع افراد و شدت وفاداری و اشتیاق آنها به وب سایت شما را مشخص می نماید.محتوای وب سایت شما اصلی ترین موضوع حضور مشتریان بالقوه شما در دفتر مجازیتان می باشد.
  • مرحله 2-3: Banner Advertising

     با توجه به نیاز غیر قابل انکار هر کمپانی به استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی جهت معرفی خود و محصولات و یا خدمات قابل ارایه به مشتریان در دنیای واقعی تجارت و پیش بینی بودجه های قابل ملاحظه سالانه برای تبلیغات و اطلاع رسانی و با در نظر گرفتن سیاست های واحد روابط عمومی هر کمپانی، یقینا جهت اطلاع رسانی و تبلیغات موثر و نتیجه بخش در دنیای مجازی نیز نیاز به طراحی شیوه ها و برنامه ریزی روش های ویژه هم راستا با سیاست های کمپانی در محیط اینترنت خواهد بود.سفارش آگهی های الکترونیکی در غالب بنر و تصاویر متحرک با طراحی گرافیکی و محتوای متناسب با زمینه فعالیت و محصولات کمپانی، از لحاظ اثر گذاری و نتیجه بخشی همانند بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر عمل نموده و جهت نیل به موفقیت در تجارت الکترونیک ضروری است.سفارش آگهی در وب سایت های پربازدید و با ترافیک بازدیدکننده بالا نیز در افزایش رنک وب سایت و ارتقای سطح در نتیجه جستجوهای موتورهای جستجوگر اثر مستقیم داشته و باعث افزایش میزان فروش مستقیم و توسعه بازار محصولات کمپانی نیز خواهد شد.

  • مرحله 3-3: Email Marketing

         ایمیل مارکتینگ عبارتست از ارسال ایمیل با سرعت بالا به میلیونها نفر در شبکه جهانی اینترنت جهت معرفی خدمات و یا محصولات خودتان و یا جلب بازدید کننده برای سایتتان. بازاریابی با ایمیل شامل همه شکل های بازاریابی که به ایمیل مرتبط هستند میباشد. هر ایمیل مجزایی که می فرستید ، قسمتی از بازاریابی شما با ایمیل می باشد.آن ایمیل می تواند یک نامه فروش، یک روزنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال باشد. مادامیکه در رابطه با کارتان با مردم در تماس باشید در واقع کارتان را ارائه می دهید و این همان بازاریابی می باشد. به جای آنکه منتظر بمانید تا مشتریانتان سایت شما را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغامتان را برای آنها ارسال میکنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغامتان را تعیین می کنید. ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور است و بنابراین سرعت پاسخگویی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش می دهد.     

    Spam چیست؟ به نامه های الکترونيکی ناخواسته و اغواکننده ،  Spam گفته می شود. بين  Spam و ويروس ها ی کامپيوتری ارتباط مستقيمی وجود نداشته و حتی پيام های معتبر و از منابع موثق می توانند در زمره اين نوع از نامه های الکترونيکی قرار گيرند. نامه های الکترونيکی ناخواسته معمولا" به صورت عمده( Bulk ) ، ارسال می گردند.

    چگونه ازSpamشدن جلوگیری کنیم؟ برخی از برنامه هایی که به منظور تشخیص اسپم به کار می روند، با آنالیز کردن کلمات و به طور کلی محتویات ایمیل عمل می کنند.برخی از کلماتی که این قبیل برنامه ها به آنها حساس اند شامل مباحثی همچونFree، Crack و... هستند.پس باید تا حد امکان از استفاده از این کلمات در ایمیل ارسالی، اجتناب کنید.نکته ی دیگر نوع قالب و استیل ایمیل ارسالی است.همیشه برای ایمیل هایتان طرح ساده و در عین حال حرفه ای در نظر داشته باشید.استفاده ی بیش از حد از رنگ های متنوع، فونت ها گوناگون، اندازه های مختلف و تصاویر زیاد در ایمیل، شانس به اسپم در آمدن ایمیل را تا حد زیادی افزایش می دهد.قالب ایمیل های ساده را همیشه در نظر داشته باشید و حداکثر از دو یا سه نوع مختلف فونت و سایز استفاده کنید. استفاده از فونت های با اندازه ی بزرگ، تصاویر زیاد و ایمیل های چند کلمه ای نیز از عوامل مهم در تشخیص ایمیل شما به شکل اسپم هستند. ایجاد قالب به شکل استانداردCSS نیز که باعث کاهش تگ های نوشتاری می شود، تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت ایمیل ارسالی خواهد داشت.همیشه سعی کنید که از قالب یکسانی برای ارسال ایمیل برای کاربران خود استفاده کنید. در این صورت، کاربران به سرعت ایمیل ارسالی را تشخیص خواهند داد

  • مرحله 4-3: Domain Branding

    نام گذاری دامنه و تعیین نام مورد نظر وب سایت شما، همسو و هم راستا با نام کمپانی و زمینه فعالیتتان برای راه اندازی وب سایت شما، مهمترین قدم اولیه به سوی تعیین موقعیت کسب و کار و حرفه تخصصی کمپانی شما در دنیای وب است. تبدیل نام کمپانی و حرفه شما و یا محصولی خاص از محصولات شما به یک برند به یاد ماندنی و پر طرفدار برای مشتریان بالقوه شما در وب مهمترین هدف تجارت الکترونیک در مراحل راه اندازی یک وب سایت است. از این رو می بایست مطالعه و انجام بررسی های لازم جهت انتخاب صحیح و هوشمندانه نام دامنه و عنوان وب سایت کمپانی طی فرایند تعریف شده ای به منظور تحقق اهداف اولیه برندینگ و تجارت الکترونیک صورت پذیرد. علی رغم اهمیت حفظ سادگی نام وب سایت به منظور ماندگاری در ذهن کاربران لازم است با توجه به اهمیت نام دامنه از نظر الگوریتم های جستجو در موتورهای جستجوگر قدرتمند در وب، نام دامنه وب سایت به گونه ای انتخاب شود که با نام، زمینه فعالیت یا محصولات کمپانی مرتبط باشد تا امکان نزدیک شدن نام وب سایت به بالاترین نتایج گزارش موتورهای جستجوگر به وجود آید. در این زمینه فاکتورهای مهمی چون ایجاد و حفظ ارتباط ذهنی با حافظه کاربران وب، به نمایش گزاردن سطح کسب و کار و پرستیژ کمپانی و محصول، جلب اعتماد و ایجاد اطمینان بازدیدکنندگان، در نظر گرفتن ارزش های زیبایی شناسی در انتخاب نام و بسیاری موارد علمی دیگر در راستای برندینگ الکترونیکی مورد نظر و توجه قرار می گیرد.
  • مرحله 5-3: روابط عمومی Online

         روابط عمومی نقش مهم و برجسته‌ای در برخورد با مخاطبان یک سازمان یا یک مؤسسه دارد و به علت ارتباط گسترده و ازدیاد مخاطبان، روابط عمومی  on lineمی‌تواند روش خوبی برای ایجاد ارتباطی دو سویه و گسترده باشد. همچنین از عوامل مهم دیگر در روابط عمومی الکترونیکی مشتری مداری یا همان مخاطب‌مداری و شفاف سازی سازمان یا مؤسسه است، که در عامل اول به دنبال افزایش خدمات ارزنده و بهتری است که با افزایش این خدمات مخاطب یا مشتری با خود، افراد دیگری را به همراه می‌آورد. ولی هدفش ازدیاد مخاطب نیست، بلکه درصدد است که تعداد مخاطبانی که وجود دارند، با افزایش خدمات ارزنده و برآوردن خواسته‌های آنان، آن‌ها را راضی نگه دارد به طوری که در این چرخه مخاطبان زیادی به همراه خواهند آمد. بنابراین وظیفه روابط عمومی الکترونیکی و دیجیتال، کسب نظرات مخاطبان در کوتاه‌ترین زمان، ارتباط دو طرفه با مخاطب و دریافت نظرات و انتقادات آن‌ها در کمترین زمان ممکن است، چرا که تعامل با مخاطب بیشتر می‌شود و بلافاصله می‌توان نظرات مخاطبان را جویا شد
  • مرحله 6-3: SMS Marketing

     به منظور حفظ ارتباط با مشتریان فعلی کمپانی و یا اعضای وب سایت کمپانی که تا کنون اقدام به خرید از محصولات کمپانی ننموده اند، نیاز به بهره گیری از راه ها و روش های نوین و کم هزینه تر وجود دارد تا بتوان به وسیله آن ها اعضای وب سایت را ترغیب به خرید و مشتریان را متمایل به خرید مجدد نمود. از این رو می توان از سرویس های اختصاصی و ماژول های ویژه ارسال SMS که قابلیت برنامه ریزی و مدیریت متن، گروه کاری و زمان ارسال را به مدیر وب سایت می دهد استفاده نمود و با به کار گیری این ابزار کارا و قدرتمند روابط کمپانی با مشتریان و اعضای وب سایت را هر چه بیشتر تقویت نموده و استمرار بخشید. این امر در اطلاع رسانی و توسعه فروش، جلب نظرات و انعکاس نیاز مصرف کنندگان، افزایش کیفیت محصولات، توسعه انواع محصولات و حفظ ارتباط تنگاتنگ با مشتریان موثر بوده و نهایتا به توسعه بازار و فروش کمپانی منجر خواهد شد.

  • مرحله 7-3: SEO

    یکی از مهمترین اصول دستیابی به نتایج عملی و ملموس تجارت الکترونیکی در طراحی و پیاده سازی یک وب سایت بی شک بهره گیری از اصول علم SEO جهت شناسایی وب سایت کمپانی توسط موتورهای جستجوگر قدرتمند در دنیای وب است که این خود نیازمند رعایت قواعد و قوانین بسیاری از مرحله طراحی و کد نویسی تا راه اندازی و ورود اطلاعات در وب سایت کمپانی است.شايد بتوان گفت که تقريبا همه افرادي که با وب آشنايي هر چند کمي دارند، حداقل براي يک بار هم که شده واژه ي SEO را شنيده اند.اما SEO چيست؟ معناي لغوي SEO که مخفف Search Engine Optimization است،" بهينه سازي موتور جستجو" مي باشد. SEO يعني توليد کردن صفحات وبي که براي موتورهاي جستجو جالب و حائز اهمیت هستند.بهينه سازي صفحات وب اين است که شما در نتايج يک موتور جستجوي بزرگ همچون گوگل بيشترين امتياز را داشته باشيد. اهميت اين موضوع از انجا ناشي مي شود که اکثر مردم از موتورهاي جستجو براي رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده ميکنند .به عنوان مثال در گوگل، اکثر مردم فقط به صفحه ي اول نتايج جستجو نگاه ميکنند. بنابراين براي داشتن ترافيک بالا از طرف موتورهاي جستجو مخصوصا گوگل ، اين مسئله الزامي است که سايت شما در صفحه ي اول نتايج جستجو قرار گيرد. برای این منظور می بایست ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با نوع فعالیت خود را مشخص کنید، به عنوان مثال اگر یک ناشر کتاب کودک بخواهد در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد باید بداند که کلمه ای که قرار است جستجو شود و سایت مورد نظر در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد چیست؟معمولا" کلمات کلیدی به صورت ترکیبی و متناسب با نوع فعالیت انتخاب می شوند در مورد مثال بالا می توان نمونه ای از کلمات کلیدی را به شرح زیر بیان نمود:کتاب کودک ، کتاب داستان کودک، کودکان، داستان کودکان، سرگرمی کودک و ...در این مرحله است که شما موضوع اصلی فعالیت خود و نوع مشتریان خود را مشخص خواهید کرد.
  • مرحله 8-3: Sponsor

    اگر در حال حاضر وب سایت شما در صفحه نخست نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر نیست و یا می خواهید به سرعت و در کوتاه ترین زمان در بالاترین سطح ممکن از نتایج این جستجوها قرار بگیرید، استفاده از روش اسپانسرینگ بهترین راه است.بسیاری از وب سایت های مرجع و یا موتورهای جستجوگر از جمله وب سایت هایی مانند Yahoo, Google, msn و غیره که به عنوان منبع اطلاعات در وب مطرح هستند، امکاناتی را برای کاربران اختصاصی و یا نمایندگان کاری خود در سراسر دنیا جهت ارتقای رنک و سطح رتبه وب سایت ها به منظور کسب درآمد در نظر گرفته اند که این امکانات را توسط این کاربران ویژه و یا نمایندگان کاری برای استفاده در وب سایت های مختلف ارایه می نمایند.از این رو جهت افزایش ترافیک بازدید وب سایت کمپانی با اقدام به پرداخت هزینه اسپانسری این وب سایت ها در دنیای مجازی وب توسط نمایندگان آن ها می توان بر اساس زمینه فعالیت و محصولات یا خدمات شرکت، وب سایت کمپانی را هر چه بیشتر در معرض دید بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه کمپانی قرار داد.
  • مرحله 9-3:تبادل لینک

    تبادل لینک وب سایت کمپانی وب سایت کمپانی های دیگر از جمله گروه کمپانی های همکار، کمپانی هایی با فعالیت یا محصولات هم راستا و وب سایت های خدماتی و تبلیغاتی به صورت توافقی و تهاتری به عنوان یکی از راه های افزایش تعداد و ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت شرکت همواره مورد اهمیت است.این اقدام تاثیر مستقیم و به سزایی در جذب بازدیدکنندگان مرتبط و در نتیجه جذب مشتریان بالقوه محصولات کمپانی داشته و همچنین باعث افزایش میزان رنک و ارتقا سطح در رتبه بندی وب سایت ها از نظر موتورهای جستجو در وب خواهد شد.
  • مرحله 10-3:ایجاد امکانات جذاب

    یکی از الگوهای مناسب بازاریابی ایجاد امکانات جذابی است مانند اتاقهای گپ در مورد موضوع خاصی است . مثلا" هالیوود از این روش و با استفاده از ستارگان سینما و اتاقهای گفتگو باعث افزایش ترافیک سایت خود شده است. و یا ایجاد امکان بازی ها و سرگرمی های مشابه، مسابقه، قرعه کشی، متون جذاب، عکس های مرتبط و... برای جذابیت بیشتر وب سایت می باشد.
  •